piątek, 13 września 2013

KOŚCIÓŁ ŚW. BARTŁOMIEJA W KRAKOWIE

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie
Osiedle Podwawelskie jest mi znane od dość dawna. Obok tego osiedla jest przystanek busa, którym jeżdżę z Krakowa do domu, na tym osiedlu robię często przed odjazdem zakupy i trwa to już pięć lat, ale dopiero w tym roku odjeżdżając z przystanku zauważyłam na skraju osiedla mały barokowy kościółek.
Doznałam szoku, ale sporo czasu zajęło mi dotarcie do niego, bo stale zapominałam aparatu albo bus właśnie odjeżdżał. Dopiero niedawno dotarłam tam z aparatem.
Wrażenie jest wstrząsające. Osiedle z blokami, wieżowce, a tu takie coś, otoczone drzewami, za kolistym murkiem.
Szukając historii tego kościółka trafiłam na stronę www.dnidziedzictwa.pl, gdzie można poczytać jak, gdzie i kto. Niesamowitym się wydaje, że w tym miejscu było kiedyś nie osiedle Krakowa, lecz folwark rodziny Grabiańskich. A do tego folwarku należał kościółek Św. Bartłomieja. Dalszy ciąg historii lepiej jest opisany w oryginale,więc zapraszam do czytania dnidziedzictwa.pl/kosciol-pw-sw-bartlomieja-w-krakowie/.
A teraz moje zdjęcia na temat:

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Kościółek Św. Bartłomieja w Krakowie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...