wtorek, 27 sierpnia 2013

KOLEGIATA ŚW. ANNY

Kościół typowo barokowy, który rzucił mi się w oczy od razu na początku, gdy przyjechałam do Krakowa wiele lat temu na studia. Naprzeciwko miałam lektorat z angielskiego. I byłam też wtedy wewnątrz, bo miałam nawyk wchodzenia do każdego kościoła w każdym mieście, bo każdy kościół mógł okazać się czymś wyjątkowym i zabytkowym. To takie skrzywienie rodzinne:).

Ale nic nie pamiętałam z jego wnętrza, więc tym razem byłam wewnątrz i choć na ogół barok do mnie nie przemawia, tym razem byłam naprawdę zauroczona. Piękne zestawienie pastelowych kolorów, piękne światło pozwalające robić zdjęcia nawet bez lampy błyskowej. W nawie bocznej iluzjonistyczna podłoga, na ścianach iluzjonistyczne malarstwo. Całość idealna.

Na temat historii można poczytać na stronie Uniwersyteckiej Kolegiaty Św. Anny, więc nie będę się powtarzać.

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny

Kolegiata Św. Anny



1 komentarz:

  1. Polecam ten wirtualny spacer http://radoslawsobik.pl/Kolegiata-pw-Sw-Anny-w-Krakowie.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...